تجلیل از برگزیدگان و آثار تقدیری جشنواره خاتم\

تجلیل از برگزیدگان و آثار تقدیری جشنواره خاتم

  • کد خبر: 211701
  • چاپ
  • انتشار: 04 ارديبهشت 1396 - 21:06

هیأت داوران دومین دوره جشنواره خاتم از میان سی اثر راه یافته به مرحله نهایی ۱۵ اثر برگزیده را به عنوان آثار برگزیده و تقدیری معرفی کرد.

به گزارش استناد نیوز ، در مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره خاتم که عصر دوشنبه در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برگزار شد، از برگزیدگان و آثار تقدیری این جشنواره تجلیل شد.

در بخش کودک و نوجوان هیات داوران با تقدیر از داستان «نگین هستی» اثر معصومه کریمی در بخش نوجوان رتبه‌های اول این بخش را به شرح زیر اعلام کرد:

رتبه اول

بخش کودک به داستان «سه مسافر عجیب» اثر طاهره ایبد به دلیل نگاهی لطیف و انسانی به پیامبر مکرم اسلام(ص) در قالب روایتی جذاب و خواندنی و رتبه اول بخش نوجوان را به داستان «یک لبخند بی‌انتها» نوشته محمدعلی رکنی به دلیل نگاه شاعرانه به داستان، نثری روان و پخته به دور از بیانی مستقیم و شعاری در این داستان‌ها روایات دینی و تاریخی در قالب داستان‌هایی محکم، روان و تاثیرگذار اختصاص داد.

هیات داوران به دلیل عدم همخوانی متن داستان با مستندات تاریخی و ساختار داستانی مناسب از اعلام نفرات دوم و سوم این جایزه در این بخش خودداری کرد.

همچنین هیات داوران دومین دور جشنواره داستان کوتاه خاتم در بخش بزرگسال داستان‌های تقدیری این جشنواره را بدون ترتیب اولویت به شرح زیر اعلام کرد:

۱ـ داستان «این جنگ لعنتی» مریم صفری

۲ـ داستان «ابراهیمی دیگر» فاطمه دانشور جلیل

۳ـ داستان «قلاب‌های مهربانی» محمد آیتی گازار

۴ـ داستان «بازگشت» عاطفه اردیانی

۵ـ داستان «رستگاری اجباری» علی آرمین

همچنین رتبه پنجم این جشنواره به داستان«من محمد را دوست دارم» نوشته رقیه کریمی به دلیل پیوند میان دیروز و امروز و اندیشه و سیرت پیامبر در ستیز با خشونت و قساوت و تحول شخصیت یک داعشی در مرور سیرت و سلوک پیامبر و رتبه چهارم به اثر «مرد چهلم» سیدعلی‌اکبر میرجعفری به دلیل بهره‌گیری هنرمندانه و داستانی از لیلة‌المبیت و امانت‌داری به عنوان یکی از ابعاد رفتاری و نقشی پیامبر و امیرالمومنین (ع) و رتبه سوم به «داستان مباهله» نوشته  زهرا عباسی به دلیل گره‌خوردگی موضوع مباهله - رخداد عصر پیامبر - با امروزی‌سازی مباهله در پاسداشت حرمت و حریم دیگران و پرداخت هنرمندانه و داستانی این موضوع تعلق گرفت.

رتبه دوم این بخش به داستان «نخل‌ها سرشان را بالا گرفتند» مریم منوچهری به پاس گره‌زدن هنرمندانه امروز با دیروز عصر پیامبر و بهره‌گیری از فیلم محمدرسول‌ا... برای نسل امروز و رتبه اول به داستان «رد نامنظمی روی برف‌ها» محمدعلی رکنی به پاس ستیز با خرافه‌ها و اندیشه‌های جاهلی و پرداخت هنرمندانه نقش هدایتی روحانیت در رویارویی با خرافه‌ها به عنوان رهبران جامعه پس از پیامبر اختصاص یافت.

هیات داوران دومین دور جشنواره خاتم جایزه ویژه خود را به داستان «راستی نگفتی بردن میکلانژ بونارتی چطور بود» نوشته یاسین حجازی تقدیم کرد.

همچنین هیات داوران جایزه ویژه خود را در بخش فارسی‌زبانان به داستان«پای بت بامیان» نوشته سمیه کابلی اختصاص داد.

هیأت داوران دومین دوره جشنواره خاتم مرکب از زهرا زواریان - مصطفی رحماندوست - محمدرضا سنگری - مجید قیصری بودند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار