انحصارطلبی به سبک مخابرات

تاسیسات نیوز / سعید سعیدی: در قرنی به سر می‌بریم که عمده شهرت آن به دیجیتالی بودن و دیجیتالی شدن زندگی‌ها مربوط می‌شود تا حدی که در دنیای امروز، استفاده از خدمات دیجیتال وجه مشترک بسیاری از کسب و کارها است. در این میان، عنصر فعال و جذاب «اینترنت» بخش جداناپذیر از همین دنیای دیجیتال است که به مثابه پلی است که ارتباط کسب و کارها و مشاغل را به یکدیگر پیوند داده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، اما با توجه به چشم‌اندازها – به عنوان مثال، بهره مندی از خدمات دولت الکترونیک – بعضاً موانعی وجود دارد که در مسیر تسریع عصر دیجیتالی شدن به معنای واقعی سنگ‌اندازی می‌کنند.
بر اساس این گزارش، یکی از نهادهایی که عامدانه یا غیرعامدانه دست از سنگ‌اندازی بر سر کسب و کارهایی که نفسشان به فرکانس‌ها و امواج اینترنت بسته است، بر نمی‌دارد خود شرکت مخابرات است که با انحصارطلبی به شیوه‌های منحصر به فرد خود، برخی از کسب و کارها را گاه به گاه مختل می‌کند.
این گزارش حاکی است؛ شرکت مخابرات دست شرکت‌های خصوصی ارایه دهنده اینترنت را در هر محله‌ای به بهانه‌های واهی از جمله «فیبر نوری»، کوتاه کرده تا خود بتواند با انحصارطلبی سود حاصل از فروش اینترنت را به سمت خود جذب کند؛ غافل از اینکه ارایه خدمات اینترنت مخابرات، اختلاف کیفیت فاحشی با دیگر شرکت‌ها دارد.
به عنوان مثال، آموزشگاهی را تصور کنید که از بد ماجرا، در محله‌ای (به عنوان مثال، منطقه مخابراتی مفتح شمالی) واقع شده که مخابرات اجازه ارایه خدمات اینترنت به هیچ شرکت دیگری را نمی‌دهد و به نوعی خدمات خود را به مصرف‌کنندگان آن منطقه تحمیل می‌کند و ماجرای بدتر اینکه به واسطه شرایط ناشی از کرونا، تنها منبع درآمد این آموزشگاه، آموزش آنلاین است که به لطف قطعی‌های مکرر اینترنت شرکت مخابرات، آموزش هم به ناچار باید متوقف شود و دانش‌پژوهانی که هزینه کرده‌اند باید بی‌خود و بی‌جهت معطل وصل شدن اینترنت آموزشگاه باشند؛ تردیدی نیست که در صورت تداوم و تکرار این مساله، انگیزه‌ای برای دانش‌پژوه جهت ثبت نام و حضور در این آموزشگاه وجود نخواهد داشت. شرکت مخابرات که در ورای نام خود، ابعاد خیلی وسیع‌تری از ارتباطات امواجی را با خود به یدک می‌کشد، چرا اولاً کیفیت خدمات خود را ارتقا نمی‌دهد؟ و ثانیاً چرا انحصارطلبی را نمی‌شکند که به بهانه رقابت با شرکت‌های دیگر بتواند دست‌کم بسته‌های بهتری جهت جذب مشتری ارایه دهد؟
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;