شناسهٔ خبر: 29238 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گروه های حقوق مدنی خواستار تحریم مراسم جایزه اسکار شدند

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، گروه های حقوق مدنی خواستار تحریم مراسم جایزه اسکار که قرار است امروز (یکشنبه) برگزار شود، به دلیل نادیده گرفتن نقش اقلیت ها در آن شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ بر اساس این گزارش، این گروه ها خواستار تنوع بیشتر در میان رای دهندگان به جوایز مراسم اسکار شدند؛ آن هم پس از آنکه هیچ یک از نمایندگان گروه های اقلیت های قومی نتوانستند نامزدی داوری امسال آکادمی اسکار را از آن خود کنند.


‫اسکای نیوز افزود: سه نهاد با عنوان های شبکه 'عمل ملی' که توسط آل شاربتون کشیش مسیحی هدایت می شود، گروه حقوق مدنی «کنگره رهبری مسیحی جنوبی» و میزگرد سیاست مدنی لس آنجلس اعلام کردند که فردا (یکشنبه) پیش از آغاز مراسم جایزه اسکار تظاهرات برپا می کنند که از تلویزیون نیز پخش می شود.

ناجی علی مدیر سیاسی شبکه «عمل ملی» طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما می خواهیم مراسم جایزه اسکار روز یکشنبه را تحریم کنیم و معتقدیم که تنوع مورد نظر در میان اعضای آکادمی اسکار وجود ندارد.

این در حالی است که مدت هاست آکادمی اسکار با نادیده گرفتن معیار و اصول هنری و ارزشی خود و ورود به سیاست، جایگاه اصلی و هنری خود را از دست داده است.

وی در ادامه گفت که هنوز هماهنگی های لازم با پلیس در خصوص مکان برگزاری تظاهرات در لس آنجلس انجام نشده است.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در آمریکا که به بهترین و برگزیده ترین آثار جایزه می دهد، بالغ بر ۶۱۰۰ اعضا دارد اما به دلیل این که اکثر اعضای آن مرد و سفید پوست هستند، سال های سال است که با انتقادات بسیاری در این زمینه مواجه است.

بنابر تحقیقی که روزنامه 'لوس آنجلس تایمز' در سال ۲۰۱۲ انجام داد، ۹۴ درصد از اعضای آکادمی اسکار سفید پوست و ۷۷ درصد آن مرد هستند. 

همچنین در نظرسنجی که خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه گذشته منتشر کرد، ۳۴ درصد از ۱۰۰۰ نفری که در این نظرسنجی شرکت کردند، اعلام کردند که هالیوود با حضور اقلیت ها در مراسم اسکار مشکل دارد.

نظر شما