نژادپرستی در آمریکا نهضت مقاومت را به آغاز انقلاب نزدیک‌تر می‌کند+عکس

نژادپرستی در آمریکا نهضت مقاومت را به آغاز انقلاب نزدیک‌تر می‌کند+عکس

خبرگزاری تسنیم: فعال حقوق مدنی سیاهپوستان می‌گوید نژادپرستی‌های رایج در آمریکا مردم و نهضت مقاومت را قدم به قدم تقویت می‌کند و آنها را به آغاز یک انقلاب نزدیک‌تر می‌سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از واشنگتن, روز گذشته (یکشنبه) تعدادی از شهروندان واشنگتن به دعوت رادیو "اکت ناو" (الان اقدام کن) روبروی ساختمان موزه ملی و یادبود سیاهپوستان جنگ‌های داخلی آمریکا, تجمع کردند.

در این مراسم یجین پریر از فعالین حقوق مدنی سیاهپوستان آمریکا سخنرانی کرد. قبل از شروع این راهپیمایی نام قربانیان قرائت شده و برای آنها دعا گردید. در آغاز راهپیمایی، جمعیت با دست داشتن پلاکاردهایی به طرف کاخ سفید حرکت کردند. بر روی این پلاکاردها چنین نوشته شده بود: "چارلستون را حمایت کنید", "زندگی سیاهپوستان ارزشمند است", "دست از جنگ با سیاهپوستان بر دارید", "تبعیض واقعی است و می‌کشد".

تظاهرات شهروندان واشنگتنی به صورت کاملا آرام و بدون هیچگونه درگیری انجام شد.

پریر، سخنران این مراسم، گفت: "این مهم است که امروز ما اینجا بودیم. امروز در سراسر آمریکا این راهپیمایی انجام شده است. از نقطه نظر" زندگی سیاهپوست ارزشمند است" مهم است که ما بی‌تفاوت نباشیم و تعهد خود را انجام بدهیم."

یوجین  پریر همچنین در مصاحبه با خبرنگار تسنیم گفت: "ما  از طرف گروه "دسی فرگسون" اینجا آمده‌ایم تا پیام ضد تبعض علیه سیاهپوستان به فراموشی سپرده نشود و حمایت خود را از کشته شدن بیگناهان چارلستون اعلام کنیم. ما نمی‌توانیم از این رفتار خشونت آمیز و تبعض نژادی که از طرف پلیس و سفیدپوستان برتری‌طلب علیه ما انجام می‌گیرد، خود را جدا قلمداد کنیم."

وی در ادامه افزود: "رسانه‌های آمریکا نمی‌خواهند مردم سر نخ‌ها را کشف کرده و آنها را به اشخاص ارتباط بدهند. این بار مسأله با دفعات گذشته فرق دارد, این دفعه حمله به کلیسایی که جنبه‌ای تاریخی برای سیاهپوستان دارد، انجام شده است؛ کلیسایی که مرکز مقاومت سیاهپوستان در برابر تبعیض نژادی بوده است. اینگونه نژادپرسی مردم و نهضت مقاومت را قدم به قدم تقویت می‌کند و آنها را به آغاز یک انقلاب نزدیک‌تر می‌سازد."

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان