داستان پسربچه «جادوگر» نیجریه‌ای که سلامت خود را بازیافت

یک سال پیش، آنیا رینگرن لوون (Anja Ringgren Loven) مددکار اجتماعی دانمارکی به همراه شوهر خود در مأموریتی در نیجریه بود تا بعضی از هزاران کودکی که هر ساله به خاطر متهم شدن به جادوگر بودن، رها می‌شوند را نجات دهد.

در آنجا بود که لوون برای اولین بار پسربچه‌ای کوچک را ملاقات کرد که حالا اسمش را هوپ (Hope) به معنی امید گذاشته است. این نوزاد، که در آن زمان پوست و استخوان بود، در روستایی کوچک توسط والدینش رها شده بود تا بمیرد.

لورن دو روز بعد از اینکه آن پسربچه را نجات داد نوشت، «من تصمیم گرفتم اسمش را هوپ (امید) بگذارم چون که الان، ما همه امیدواریم او نجات پیدا کند. او در روستا تنها، لخت و تقریباً مرده بود.»

لوون عکسی از خودش که در حال آب دادن به هوپ کوچک بود را در اینترنت به اشتراک گذاشت تا آگاهی را در مورد مشکل جدی که گریبانگیر این کشور شده بود افزایش دهد، و برای نیازهای درمانی آن پسر پول جمع کند. آن عکس فوراً همه جا پخش شد و داستان هوپ به سرعت در سرتاسر جهان پخش شد.

حالا، بیشتر از یک سال بعد از اینکه آن عکس معروف گرفته شد، این پسربچه 3 ساله غیرقابل تشخیص است.

لوون چندی پیش در پستی در فیسبوک نوشت، «امروز دقیقاً 1 سال پیش بود که دنیا پسربچه‌ای جوان به اسم هوپ را شناخت. از این هفته، هوپ مدرسه را شروع خواهد کرد.»

در عکسی که لوون آپلود کرد، هوپ که بسیار چاق‌تر شده بود روپوشی قرمز، کتونی‌های چسبی سفید و کوله پشتی مشکی رنگی داشت، و درست مثل عکس اولیه، در حال آب خوردن از بطری آب بود. ظاهر سالم پسر سورپرایزی خوشایند برای کسانی بود که داستان او را یک سال قبل شنیده بودند.

داستان پسربچه «جادوگر» نیجریه‌ای که سلامت خود را بازیافت
داستان پسربچه «جادوگر» نیجریه‌ای که سلامت خود را بازیافت

هوپ به همراه 35 کودک دیگر در یتیم‌خانه‌ای در نیجریه که توسط لوون و همسرش، دیوید امانوئل یومم (David Emmanuel Umem)، اداره می‌شود زندگی می‌کند و داستان او در کمک به ده‌ها کودک دیگر مثل او مؤثر است.

در سال 2009، فعالیت‌کنندگان بر علیه این اقدام گزارش دادند که حدود 15000 کودک در دو تا از 36 استان نیجریه در طول یک دهه متهم به جادوگر بودن شده بودند و حدود 1000 نفر آن‌ها به قتل رسیده بودند. این مشکلی ادامه‌دار در کشور نیجریه است.

ولی لوون می‌گوید که به لطف هزاران مردمی از سرتاسر جهان که از طرف هوپ به مؤسسه او به نام ACAEDF کمک مالی کردند، توانست کلینیکی پزشکی افتتاح کند تا به کودکان متهم شدۀ بیشتری کمک کند. این سازمان همچنین قطعه‌ای زمین به نام «سرزمین امید» را خرید، که محلی برای یتیم‌خانه‌ای جدید خواهد بود تا از دیگر پسران و دختران رها شده مراقبت می‌کند.

لوون می‌گوید، هوپ اثباتی بر این موضوع است که زندگی این کودکان می‌تواند متحول شود.

«همانطور که می‌توانید ببینید هوپ به خاطر عشق و مراقبت بی‌نظیری که هر روز از طرف کارکنان و تمام کودکان ما دریافت می‌کند، به سرعت در حال رشد است و پسربچه جوان جذاب، سالم و بسیار خوشحالی است. جایی که عشق باشد، امید هست.»


منبع: CBS News


مطالب زیر را نیز از دست ندهید:

زندگی ناعادلانه نیست، تصور ما از عدالت ناقص است

زندگی هزارتویی پر پیچ و خم است، نه ماراتن

شعری در احترام به سالمندان

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *