نکاتی که باید قبل از تبلیغ وب سایت بدانید
قبل از شروع تبلیغات آنلاین باید اطمینان حاصل کنید که یک طرح بازاریابی مطمئن در اختیاردارید. برای اینکه تلاشهای بازاریابی شما به موفقیت برسد باید یک راهنمای مختصر از هر آنچه میخواهید انجام دهید داشته باشید. همچنین باید بودجه مالی برای این دست تبلیغات را نیز فراهم کرده باشید.در این مقاله می خواهیم با نکاتی که باید قبل از تبلیغ وب سایت بدانید آشنا شویم.
۱.اهداف وبسایت تبلیغاتی
اولازهمه باید تکلیفتان را با خودتان مشخص کرده و مطمئن شوید که چرا میخواهید سایتتان را ارتقا دهید. شاید ظاهراً دلیل این باشد که قصد جذب مشتری بیشتر داشته تا محصول و سرویسهای خود را به فروش برسانید، اما اصلاً تعجببرانگیز نیست که بسیاری از مردم هنوز از اهدافشان مطلع نیستند. اول مطمئن شوید که میدانید اهداف شما از این وبسایت چیست. اگر شما در حال تبلیغ برای یک محصول یا سرویس هستید، هدف اولیهتان از داشتن یک وبسایت ترقی و پیشرفت است. یک نکته دیگر که باید در نظر بگیرید این است که حالا چطور وبسایتتان را در بین میلیونها وبسایت دیگر که برای جذب بازدیدکننده و مخاطب با یکدیگر رقابت میکنند، ارتقا داده و اینکه مخاطبین چرا باید سایت شمارا برای بازدید انتخاب کنند.
۲.موتورهای جستجوگر
موتورهای جستجو ابزاری عالی است برای کاربران اینترنت و کسانی که وبگردی میکنند. بنابراین برای صاحب یک سایت بسیار مهم است که در ابتدای لیست موتورهای جستجو قرار بگیرد. این موضوع بهراحتی اتفاق میافتد اگر سایت شما رتبه خوبی را در موتورهای جستجو به دست آورد. بااینوجود به دست آوردن رتبه خوب در موتورهای جستجو کار آسانی نیست، چراکه شما میلیونها رقیب دارید که کمپانیهای موفق نیز دراینبین هستند.
دسترسی نامحدود به دوره های آموزشی کدفرند به ارزش ۴ میلیون تومان،تنها با پرداخت ۴۹ تومان
یکراه دیگر این است که شما وبسایتتان را بهینهسازی کنید. باید سایت خود را با اطلاعات مفید پرکرده و به شکل یک سایت حرفهای سازماندهیاش کنید. متاتگها را به سایت اضافه کنید، کلمات کلیدی قدرتمند نیز برای سایتتان یک کمک مهم بهحساب میآید.
۳.آدرس وب سایت
شما میتوانید یک آدرس وبسایت فروشنده یا آدرس وب سفارشی انتخاب کنید. یکی از مزایای آدرسهای سفارشی وب این است که به بازدیدکنندگان کمک میکند تا بهصورت مؤثرتری وبسایت شمارا پیدا کنند. احتمال دیده شدن سایتتان وقتی از آدرس سفارشی استفاده کردهاید بیشتر است چراکه اگر بازدیدکننده نام سازمان یا کمپانی شمارا در نوار جستجو وارد کند موتورهای جستجوگر بهسرعت بیننده را به سایت شما راهنمایی میکند.
آدرس سفارشی، وبسایت شمارا نشانهگذاری کرده و بهمحض جستجو چون تلفظ نام سایتتان آسانتر است داخل اولین یافتههای موتورهای جستجوگر ظاهر میشود.
۴.ایمیل
یک ایمیل شخصیسازیشده که با دامنه سایت و نام تجاری شما هماهنگ باشد میتواند در ارتقا سایتتان مفید باشد. قبل از اینکه ارتباطاتتان را شروع کنید باید جامعه هدف خود را بررسی کرده و ببینید بازدیدکنندگانتان ممکن است چه مطالبی را از شما بخواهند. وقتی قدمهای قبلی را مشخص کردید، قدم بعدیتان مرور استراتژی عمومی بازاریابیتان است. قبل از هرگونه اقدام درزمینهٔ تبلیغات سایتتان بهتر است که ابتدا بازار را موردبررسی قرار دهید. اعلان زودهنگام سایتتان زمانی که هنوز بهصورت کامل تکمیلنشده است یک فاجعه خواهد بود. شما نهتنها بازدیدکنندگانتان را ازدستداده بلکه اعتماد مردم نسبت به خود را نیز از دست میدهید. شما هزینه زیادی را صرف تبلیغات خود میکنید، بازدیدکنندگان وارد سایتتان میشوند و کامل نبودن سایت آنها را فراری میدهد. پس اول از کامل بودن همهچیز مطمئن شده و سپس شروع به تبلیغ کنید.