بازاریابی محتوا به استراتژی بازاریابی مشتریان بالقوه بوسیله انواع مختلف محتوا اشاره دارد. محتوا به روش های مختلفی مانند وبلاگ ها ، ویدئوها ، مقالات و حتی کتاب های الکترونیکی ایجاد می گردد. اما همه ی این روشها یک هدف غائی را دنبال می کنند :
متقاعد کردن بازدیدکنندگان وب سایت به خرید یا مشارکت در کسب و کار اینترنتی .
استراتژی بازاریابی محتوا قوی می تواند به کسب و کار آنلاین در رشد و توسعه آن کمک می نماید. چه اعتقاد داشته باشید یا نه ، مشتریان محتوای بدیع و ابتکاری را دوست دارند و برخی پژوهش ها نشان داده اند که برندهایی که محتوای اصلی – و نه کپی – ارائه می دهند اعتماد بیشتری نسبت به سایر برندها در مشتری ایجاد می کنند.
مزایای بازاریابی محتوا :
یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی محتوا ، وبلاگ شرکت است. یک وبلاگ در بازاریابی محتوا می تواند راهی عالی برای ارائه مطالبی باشد که می توانند برای بازدیدکنندگان جالب باشد و منجر به ایجاد تعامل بیشتر با کسب و کار تان می گردد.
وبلاگ ها نبایستی شامل تمام موضوعات کسب و کار اینترنتی شما باشند ، در حقیقت اغلب کسب و کارها تمایل دارند کل فعالیت کسب و کار از توضیح روندها و ایده ها تا هر آنچه را که در ارتباط با محصول شان می باشد را نمایش دهند.
منبع : marketingirantalent.com