ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنما جامع انتخاب رشته کنکور ریاضی 1403 {0 تا 100} | ایران تحصیل

انتخاب رشته کنکور ریاضی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب رشته کنکور ریاضی، پس از شرکت در کنکور این رشته، یکی از مهم ترین مراحل پیش روی داوطلبان است زیرا در حال حاضر گروه آزمایشی ریاضی فیزیک در کنکور سراسری جایگاه سوم را دارد. از این رو اگر هریک از داوطلبان کنکور از راهنمای انتخاب رشته ریاضی و همچنین مشاوره با اساتید مجرب این امر استفاده نمایند، می‌توانند به راحتی در بهترین رشته ها و دانشگاه‌ها قبول شوند.

لازم به ذکر است دریافت مشاوره انتخاب رشته ریاضی نیز می‌تواند کمک بسیاری به داوطلبان این رشته نماید. به این منظور شما داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی می‌توانید از طریق شماره تماس 9099075307 با همکاران ما در ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما عزیزان را در این زمینه راهنمایی کنند و تا انتهای مرحله انتخاب رشته در کنار شما باشند. 

زمان انتخاب رشته کنکور ریاضی 1403

کلیه افراد شرکت کننده در کنکور سراسری رشته ریاضی که در کارنامه خود مجاز شده‌اند، می‌توانند در نیمه مرداد ماه سال ۱۴۰۳ براساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته ریاضی، در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور، به انتخاب و ثبت رشته‌ها و دانشگاه های مورد نظر خود بپردازند.

لازم به ذکر است تمام افراد مجاز شده در هر دو نوبت دی ۱۴۰۱ و تیر ۱۴۰۳ می‌‌توانند برای انتخاب رشته اقدام نمایند و از میان دانشگاه های روزانه، شبانه، علمی کاربردی، غیرانتفاعی، پردیس‌های بین الملل ،پیام نور و دانشگاه های آزاد انتخاب‌های خود را انجام دهند.

توجه داشته باشید معمولا زمان انتخاب رشته کنکور تمدید خواهد شد اما پیشنهاد می کنیم این اقدام خود را به کمک مشاوران متحصص چیدمان رشته ریاضی انجام دهید و این کار را به روزهای پایانی و مهلت تمدید شده موکول نکنید.

بنر انتخاب رشته کنکور

اهمیت مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی 1403

انتخاب رشته کنکور ریاضی برای داوطلبان ریاضی از مهم‌ترین و سخت‌ترین مراحل می‌ باشد زیرا پس از یک سال زحمت و تلاش مداومِ داوطلبان کنکور این گروه آزمایشی، حالا نوبت به انتخاب کد رشته های ریاضی رسیده است و در صورت انتخاب نادرست زحمت آن ها به هدر می رود. بنابراین اگر می‌ خواهید در این موفق شوید، باید به نکات مهم توجه نمایید و همچنین حتما از راهنمای انتخاب رشته کنکور ریاضی کمک بگیرید.

علاوه بر این، می‌توانید برای دریافت مشاوره همه روزه حتی در روزهای تعطیل با مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید تا مشاوران این مرکز شما را برای رسیدن به رشته و دانشگاهی که مورد نظر شماست راهنمایی نمایند.

برای دریافت انتخاب رشته کنکور سراسری بر روی لینک کلیک کنید.

اهمیت مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی

 

دانلود دفترچه کنکور گروه آزمایشی ریاضی فیزیک 1403

در دفترچه کنکور گروه آزمایشی ریاضی فیزیک، تمام کد رشته محل ها در کلیه دوره ها و دانشگاه ها ذکر شده است. علاوه بر این شرایط و نحوه انتخاب رشته نیز در این دفترچه بیان شده است.

بنابراین افراد داوطلب باید حتما این دفترچه را با دقت مطالعه نمایند. در زیر لینک دانلود دفترچه کنکور گروه آزمایشی ریاضی فیزیک سال 1401 را برای مشاهده شما عزیزان قرار داده ایم. یادآور می‌شویم به محض انتشار دفترچه سال 1403، لینک دانلود این دفترچه نیز در مقاله حاضر قرار خواهد گرفت.

 

دانلود دفترچه کنکور گروه آزمایشی ریاضی فیزیک
لینک دانلود دفترچه کنکور گروه آزمایشی ریاضی فیزیک سال 1401
لینک دانلود دفترچه کنکور گروه آزمایشی ریاضی فیزیک سال 1403 ( به محض انتشار قرار خواهد گرفت.)

 

مشاوره کارنامه انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور گروه آزمایشی ریاضی 

نتایج کنکور سراسری به صورت کارنامه برای کلیه داوطلبان در سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org قرار می‌گیرد و کارنامه اولیه ای که در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد متشکل از سه قسمت است که در ادامه به بررسی این قسمت ها می‌پردازیم.

 

برای ورود به سایت سازمان سنجش  Sanjesh.org بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

در قسمت نخست کارنامه داوطلبان کنکور ریاضی، اطلاعاتی همچون مشخصات هویتی، معدل، نوع سهمیه و استان بومی درج شده است.

در قسمت دوم کارنامه کنکور رشته ریاضی، اطلاعات مربوط به وضعیت مجاز بودن برای انتخاب رشته در دوره روزانه، شبانه و یا فرهنگیان با در نظر گرفتن رتبه کسب شده در کنکور سراسری مشخص شده است که معمولا برای انتخاب کد رشته دانشگاه ها در بسیاری از دوره‌ها اکثر افراد داوطلب مجاز می‌شوند.

 

اطلاعیه

داوطلبان رشته ریاضی که تراز 6500 به بالا دارند، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با مشاوران آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید. 

 

در بخش سوم کارنامه نیز اطلاعات نمره، درصدها و رتبه شما در کنکور سراسری قرار می‌گیرد.  این اطلاعات از اهمیت به سزایی برخوردارند و برای تحلیل آن نیازمند هستید با تعابیری همچون رتبه در سهمیه، رتبه در زیر گروه‌ های ریاضی، رتبه کشوری و نمره آزمون آشنایی داشته باشید.

زیر گروه های رشته ریاضی فیزیک

سازمان سنجش رشته‌هایی که ضرایب یکسان دارند را در یک گروه جمع‌ آوری کرده است. در دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی چند زیرگروه وجود دارد که هرکدام از این زیر گروه‌ ها شامل چندین رشته می‌ شوند.

در کارنامه شما به تفکیک زیرگروه‌ ها در کنکور این رتبه‌ ها قرار داده‌ شده‌ اند. شما با توجه به رشته مورد نظرتان به رتبه کسب‌ شده در این زیر گروه توجه می‌ نمایید و با توجه به رتبه کسب‌ شده و  ضرایب دروس کنکور ریاضی دست به انتخاب می‌ زنید.

رشته انتخابی خود را باید بر اساس علاقه و استعداد انتخاب نمایید و نهایت دقت را در این امر به خرج دهید زیرا انتخاب رشته کنکور ریاضی سرنوشت و آینده شما را رقم خواهد زد. پس در صورتی که نیازمند مشاوره تعیین رشته ریاضی بودید، هرگز کوتاهی نکنید.

 

زیر گروه 1
مهندسی کامپیوتر ( تمام گرایش ها )، مهندسی صنایع ( تمام گرایش ها )، مهندسی عمران ( تمام گرایش ها )، مهند‌‌سی د‌‌ریا ( تمام گرایش‌ ها )، د‌‌بیری فیزیک، مهند‌‌سی رباتیک، مهند‌‌سی فناوری اطلاعات ( IT )، مهندسی برق ( تمام گرایش ها )، مهندسی مکانیک ( تمام گرایش ها )، مهندسی مواد ( تمام گرایش ها)، مهندسی نساجی ( تمام گرایش ها )، مهندسی هوا فضا ( تمام گرایش ها )، هوانوردی ( تمام گرایش ها )، مهندسی معماری، تکنولوژی ماشین های کشاورزی، مهندسی کشاورزی ( تمام گرایش ها )، مهند‌‌سی پزشکی ( تمام گرایش‌ها )، مهند‌‌سی حمل و نقل ریلی، مهندسی خط و سازه‌های ریلی، مهند‌‌سی ماشین‌های ریلی، کارشناسی مد‌‌یریت ( تمام گرایش‌ها )، کارشناسی حسابد‌‌اری ( تمام گرایش‌ها )، علوم کامپیوتر و…
زیر گروه 2
مهند‌‌سی پلیمر ( تمام گرایش‌ها )، مهند‌‌سی شیمی ( تمام گرایش‌ها )، مهند‌‌سی معد‌‌ن ( تمام گرایش‌ها )، مهند‌‌سی پتروشیمی، مهند‌‌سی ایمنی صنعتی، مهند‌‌سی ایمنی و بازرسی فنی، مهند‌‌سی نفت ( تمام گرایش‌ها )، شیمی ( تمام گرایش‌ها ) و…
زیر گروه 3
کارد‌‌انی فنی برق ( تمام گرایش‌ها )، کارد‌‌ان فنی شیمی ( تمام گرایش‌ها )، معلم فنی صنایع شیمیایی، کارد‌‌انی فنی صنایع غذایی، کارد‌‌انی ایمنی صنعتی، معلم فنی صنایع چوب، کارد‌‌انی فنی عمران ( تمام گرایش‌ها )، کارد‌‌انی فنی معد‌‌ن ( استخراج معاد‌‌ن ذغال سنگ )، کارد‌‌انی فنی مکانیک ( تمام گرایش‌ها به جز گرایش تاسیسات )، الکترونیک هواپیمایی، مخابرات هواپیمایی، معلم فنی مواد‌‌ (تمام گرایش‌ها)، کارد‌‌انی صنایع چوب، کارد‌‌انی علمی – کاربرد‌‌ی صنایع چوب، کارد‌‌انی استخراج معاد‌‌ن غیر ذغال سنگ، کارد‌‌انی فنی عملیات پتروشیمی، معلم فنی عمران ( تمام گرایش‌ها )، کارد‌‌انی علمی – کاربرد‌‌ی صنایع چاپ، کارد‌‌انی شیمی مواد‌‌

 

برای اینکه بدانید تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور چقدر است بر لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

ظرفیت و رتبه قبولی کنکور رشته ریاضی 1403

ظرفیت کل پذیرش انتخاب رشته کنکور ریاضی سال پیش در هرکدام از دوره‌ های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد مناطق محروم، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد، پیام نور ارائه شده به صورت زیر در جدول قرار داده شده است.

 

جدول ظرفيت پذيرش رشته های تحصيلی گروه آزمايشی ریاضی در دوره های مختلف کنکور
دوره با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی
روزانه 41309
نوبت دوم (شبانه) 6286
پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد 378
سهمیه مناطق محروم، زلزله زده و سایر مصوبات 588
دانشگاه فرهنگیان (ویژه داوطلبان آزاد) 3588
دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی 5208
دانشگاه پیام نور 1413
جمع کل 58785

 

پس از مشاهده ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌ های سراسری طبق جدول بالا، به آسانی در می یابیم از آنجا که متقاضیان کنکور ریاضی 144 هزار و 437 داوطلب هستند؛ هر داوطلب بیشتر از یک شانس قبولی در هر یک از رشته‌ های با آزمون و یا بدون آزمون ذکر شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳ را خواهد داشت.

اما برای متقاضیان رشته مهندسی در کنکور ریاضی که طرفداران بسیاری هم دارد رقابت بر سر دانشگاه‌ های مطرح کشور است. به همین علت از جمله عوامل تاثیرگذار در مشاوره تعیین رشته ریاضی، رتبه قبولی داوطلبان است که نوع سهمیه و استان بومی داوطلب نیز در آن موثر می باشد.÷

 

برای دریافت مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته بر لینک کلیک نمایید.

 

سهمیه های کنکور داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی 1403

در این بخش از مقاله بهتر است به سهمیه ها نیز اشاره کنیم. برای بسیاری از داوطلبین کنکور سراسری، سهمیه مناطق در کنکور در نظر گرفته می‌شود که متشکل از سه بخش منطقه یک، منطقه دو و منطقه سه است.

این منطقه‌ بندی طبق دسترسی به امکانات آموزشی است. در حقیقت داوطلبان کنکور ریاضی که از سهمیه‌ ایثارگران در کنکور برخوردارند اما در این فرایند مهم از این سهمیه استفاده نمی‌کنند از سهمیه مناطق بهره‌مند می‌شوند.

داوطلبین بر اساس محل تحصیل 3 سال آخر دبیرستان شامل یکی از مناطق 1، 2 یا 3 می‌شوند.

بنر انتخاب رشته

 

برای اطلاع از رتبه قبولی کنکور سهمیه ایثارگران روی لینک کلیک کنید.

 

نحوه اولویت بندی رشته ها در هنگام انتخاب رشته چگونه است؟

داوطلبان کنکور گروه آزمایشی ریاضی فیزیک باید حتماً در هنگام انتخاب و ثبت رشته خود به ترتیب اولویت بندی رشته و دانشگاه های خود توجه کنند و سپس رشته های مورد نظر خود را به ترتیب اولویت بچینند.

انتخاب رشته اصولی معمولاً به این صورت است که رشته های ابتدایی معمولاً رشته های رویایی و کمی محال هستند. به این معنی که مثلا داوطلبی که رتبه بالایی که کسب کرده است رشته مهندسی مکانیک دانشگاه شریف را به عنوان یکی از ۵ رشته ابتدایی خود در فرم ثبت رشته‌اش وارد می‌کند. نکته حائز اهمیت این است که معمولاً ۲۰ تا ۳۰ درصد این فرم مربوط به انتخاب‌های رویایی می‌شود.

پس از اولویت بندی رشته های رویایی نوبت به وارد کردن انتخاب‌های واقع بینانه است. در وارد کردن این انتخاب‌ها باید نهایت دقت را به کار ببرید. در این قسمت از فرم انتخاب رشته به ترتیب اولویت رشته و دانشگاه شروع به چیدن و وارد کردن انتخاب‌های خود نمایید.

قسمت سوم فرم را نیز انتخاب‌های بدبینانه تشکیل می دهند. منظور از انتخاب‌های بدبینانه این است که در این بخش از فرم ، فرد داوطلب رشته هایی را وارد می‌کند که به احتمال بسیار قوی در آنها قبول می‌شود.

فراموش نکنید در هنگام وارد کردن انتخاب‌های رویایی، انتخاب‌های واقع بینانه و نیز انتخاب‌های بدبینانه هم باید برای هر کدام از این دسته ها اولویت انتخاب را در نظر بگیرید.

برای اطلاع از بهترین مشاغل رشته ریاضی بر لینک کلیک کنید.

 

مراحل انتخاب رشته و دانشگاه ها در فرم انتخاب رشته دانشگاه سراسری

مراحل انتخاب رشته و دانشگاه ها در فرم انتخاب رشته دانشگاه سراسری

انتخاب کد رشته محل های کنکور ریاضی مانند سال های گذشته، تنها از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌گیرد و به صورت اینترنتی است. برای این کار باید مراحلی طی شود که ما این مراحل را برای مشاهده شما عزیزان در ادامه ذکر کرده ایم.

ابتدا باید به سایت سازمان سنجش وارد شوید. برای این کار نشانی اینترنتی sanjesh.org را در مرورگر خود جستجو کنید و با به صورت فارسی عبارت سایت سازمان سنجش را در قسمت جستجو مرورگر خود وارد کنید.

پس از ورود به سایت سنجش بر گزینه سراسری در پایین صفحه اصلی سایت کلیک کنید.

مراحل انتخاب رشته و دانشگاه ها در فرم انتخاب رشته دانشگاه سراسری

در مرحله بعد از لینک داخل این صفحه برای دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی اقدام نمایید.

پس از دانلود این دفترچه آن را به دقت مطالعه نمایید و در مواردی که نیاز است از آن خلاصه برداری کنید.

بعد به استخراج کد رشته محل های مورد علاقه خود بپردازید و به کمک به مشاور الویت های کد رشته محل های خود را به ترتیب بچینید.

پس از آن مجددا به سایت سنجش برگردید و بر گزینه  ” انتخاب رشته “ کلیک کنید.

حال لازم است به تکمیل اطلاعات خواسته شده بپردازید.

در این مرحله هم فرم ثبت رشته خود را براساس ترتیب اولویت هایی که چیده اید به صورت  کد رشته محل وارد نمایید.

در پایان یک بار دیگر انتخاب‌های خود را بررسی کنید و در صورت صحت آنها، گزینه تایید را بفشارید.

 

اطلاعیه

پس از تایید صحت فرم انتخاب رشته، یک کد پیگیری 15 رقمی از سایت سنجش دریافت خواهید کرد که لازم است

آن را یادداشت نمایید.

مراحل انتخاب رشته و دانشگاه ها در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد

داوطلبان کنکور رشته ریاضی می‌توانند در هر دو دانشگاه سراسری و آزاد رشته های مورد علاقه را انتخاب نمایند زیرا انتخاب رشته هرکدام از این دانشگاه ها به صورت مجزا و در سایت مخصوص به خود صورت می‌گیرد.

همانطور که در بخش قبل گفتیم انتخاب کردن رشته دانشگاه های سراسری در سایت سنجش انجام می‌شود اما برای تعیین رشته دانشگاه های آزاد می بایست به سایت azmoon.org مراجعه کرد.

نکته قابل توجه برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد داوطلبان رشته ریاضی این است که برای انجام این کار نیاز به کد دسترسی دانشگاه آزاد است. 

این کد در انتهای کارنامه اولیه داوطلبان درج شده است لذا افراد داوطلب باید در زمان اعلام شده به سایت azmoon.org وارد شوند.

اطلاع داشته باشید کل مراحل انتخاب رشته کنکور ریاضی و اعلام نتایج دانشگاه سراسری و آزاد جداگانه است و پس از قبولی در دانشگاه سراسری یا آزاد، می‌توانید در هرکدام از این دانشگاه ها که پذیرفته شده اید، تحصیل نمایید. 

مراحل انتخاب رشته و دانشگاه ها در فرم انتخاب رشته دانشگاه سراسری

مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی چه تأثیری دارد؟

دریافت مشاوره انتخاب رشته ریاضی از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه آینده تحصیلی و شغلی افراد، با یک انتخاب مناسب گره خورده است. قطعا در مورد آینده نمی‌توان بی‌تفاوت بود. شما یک سال زمان و زحمت‌ کشیده‌‌اید و این رتبه به‌ راحتی کسب نشده است و حالا نوبت رسیدن به بهترین انتخاب و بزرگ‌ترین هدف شما است.

مشاورین مرکز ایران تحصیل برای مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی سراسری فن‌ها و فنونی را می‌دانند و به شما کمک خواهند کرد بهترین رشته را با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید انتخاب کنید. همچنین مشاورین این مرکز می‌توانند به شما کمک کنند تا با توجه به ویژگی‌های شخصیتی و استعداد و علاقه تان یکی از بزرگ‌ترین تصمیمات زندگی خود را بگیرید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی چه تأثیری دارد؟
برای اطلاع از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

نکات انتخاب رشته کنکور ریاضی 1403

در این بخش از راهنما انتخاب رشته آزمون سراسری ریاضی بهتر است چند نکته مهم را مورد بررسی قرار دهیم.

هر داوطلب می‌تواند 1 تا 150 کد رشته محل را در فرم ثبت رشته خود وارد نماید.

اولین نکته مهم برای انجام یک انتخاب رشته اصولی، اولویت‌بندی درست رشته‌های انتخابی شماست. حتما توجه داشته باشید رشته ها و دانشگاه های مورد نظر خود را در اولویت‌های ابتدایی فرم خود وارد نمایید زیرا کد رشته ها، از بالا به پایین مورد بررسی قرار میگیرند.

شایان ذکر است رشته‌ای که به آن علاقه‌ مند هستید را انتخاب نمایید. علاقه شما باعث می‌شود بهتر بتوانید با سختی‌ها و مشکلات آن کنار بیاید.

متناسب با استعدادتان انتخاب کنید. رشته‌ ای که در آن هیچ استعدادی ندارید و صرف علاقه انتخاب نموده‌‌اید نمی‌‌تواند کمک‌ کننده و انتخاب درستی باشد. اگر در این انتخاب به استعداد خود بی‌ توجه باشید شاید صرفاً یک مدرک بدون تخصص گرفته و یا اینکه حتی نتوانید این مسیر را به‌ صورت کامل طی نمایید.

حتما دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور رشته ریاضی را با دقت مطالعه نمایید.

شرایطی که در این دفترچه وجود دارد و انواع سهمیه ها و مناطق بسیار مهم هستند که حتماً باید آن ها را مدنظر بگیرید. مثلاً باید بدانید رشته های کنکور چه تغییری نسبت به سال قبل داشته است؟ و شرایط رشته‌ های انتخابی را به‌ دقت مطالعه نمایید.

برخی از رشته‌ ها شرایط خاصی برای پذیرفته‌ شدگان در نظر می‌ گیرند و حتماً باید به این امر توجه کنید. 

آینده شغلی را مدنظر قرار دهید. تمام نکات بالا مهم و درست است اما بخشی از فرایند کار در نظر گرفتن آینده شغلی است.

اخبار پیرامون کنکور رشته ریاضی 1403

از قبولی ۱۰۰ درصدی متقاضیان ریاضی در کنکور امسال تا اعلام زمان آغاز ترم تابستان دانشگاه‌ها

عبدالرسول پور عباس گفت: ۱۴۰ هزار داوطلب رشته ریاضی در کنکور سراسری امسال شرکت کردند. ۲۵۰ هزار صندلی خالی در این رشته وجود دارد لذا طبیعی است که آنها هر رشته‌ای را که بخواهند قبول خواهند شد. 

درصد قبولی رشته ریاضی در کنکور سراسری 1403

براساس آمار جدید، تعداد متقاضیان گروه ریاضی در کنکور سراسری رو به کاهش است. در سال های گذشته داوطلبان زیادی در این گروه به رقابت می پرداختند. اما بسیاری از داوطلبان مایل به ادامه تحصیل در رشته تجربی می باشند. شرکت کنندگان کنکور ریاضی امسال در حدود 130 هزار نفر بوده اند که این آمر حدود 15 درصد نسبت به سال های قبل کاهش داشته است. 

 

تلفن انتخاب رشته کنکور

خلاصه مطلب

مطمئنا تا قبل از مطالعه راهنما انتخاب رشته ریاضی اطلاعات دقیقی نسبت به این موضع حساس در اختیار نداشته اید اما در حال حاضر می دانید که در این مسیر چه قدم هایی باید برداشت.مسئله توانایی و استعداد هر فرد مسئله بسیار مهمی است، پس باید توجه داشته باشید که ممکن است با تحصیل در یک رشته پرمتقاضی به موفقیت دست پیدا نکنید اما پس از وارد شدن به رشته و کاری که در آن شایستگی و استعداد مد نظر را داشته باشید به موفقیت‌ های روزافزونی برسید.

لذا استعداد، علاقه و توجه به بازار کار از جمله پارامترهای مهم در انتخاب رشته است و از این جهت باید در این فرآیند به خوبی عمل کرد. در مقاله انتخاب رشته کنکور ریاضی به صورت کامل و جامع به بررسی این مبحث پرداخته‌‌ایم. اگر سوالی و ابهامی دارید و یا به کمک نیاز دارید، می‌توانید با همکاران ما در ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید و از مشاوران مجرب ما در این زمینه کمک بگیرید. همچنین می‌توانید سوال خود را در انتهای این مقاله به صورت کامنت برای ما بنویسید تا کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

 

برای دانلود فایل پی دی اف مقاله انتخاب رشته کنکور ریاضی بر لینک کلیک کنید.

 

 

4.2/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور سراسری از شرکت در آزمون سال بعد محروم هستند؟

این گروه از داوطلبان فقط از انتخاب رشته دوره روزانه کنکور سال بعد محروم هستند برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته در مقاله فوق مراجعه کنید.

 آیا برای تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور سراسری نیازی به پرداخت هزینه است؟

خیر انتخاب رشته دانشگاه های سراسری به صورت رایگان انجام می‌شود.

آیا محدودیتی برای انتخاب رشته دانشگاه های فرهنگیان وجود دارد؟

بله. انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان دارای یک سری شرایط عمومی و اختصاصی است.

نظرات

21 دیدگاه دربارهٔ «راهنما جامع انتخاب رشته کنکور ریاضی 1403 {0 تا 100} | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo نوید گفت:

    سلام با رتبه ۴۴ هزار میتونم دانشگاه دولتی یا آزاد اصفهان یا شهرکرد قبول بشم

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام شانس تون خیلی کم است

  2. Avatar photo نادر محمودی گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی رشته انسانی رو دارم ایا می تونم برای کنکور ریاضی ثبت نام کنم و کنکور بدم ؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر بله

  3. Avatar photo فرقانی نسب گفت:

    سلام وقت بخیر.. من پدر بزرگم کارت ایثارگری داره . می خوام ببینم تاثیری توی انتخاب رشته داره؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      شما باتوجه به امتیازی که دارید میتوانید برای مدارس شاهد اقدام کنید

  4. Avatar photo رازقی. گفت:

    سلام خسته نباشین
    می خواستم بدونم برای اینکه دانشگاه تهران قبول بشم لازمه درصدهام چقدر باشه؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      چه رشته ای مدنظرتان است

  5. Avatar photo علی گفت:

    سلام با رتبه 28000 ریاضی منطقه 3 چه رشته ای میتونم قبول بشم?

    1. Avatar photo maleki گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس فرمایید.

  6. Avatar photo سیمین رزمی گفت:

    سلام به مشاوران ایران تحصیل برای انتخاب رشته کنکورریاضی چه بایدکرد؟

    1. Avatar photo irantahsil گفت:

      سلام خانم رزمی جهت انتخاب رشته صحیح کنکور ریاضی با مشاوران مرکز ایران تحصیل تماس حاصل کنید

  7. Avatar photo sina گفت:

    سلام به مشاوران ایران تحصیل برای انتخاب رشته کنکوریاضی چه درس هایی رابایدبیشترمدنظرگرفت؟

    1. Avatar photo irantahsil گفت:

      سلام وقت بخیر شما می توانید انتخاب رشته کنکور ریاضی را به مشاوران ایران تحصیل بسپارید و درس هایی مانند ریاضی و فیزیک درصد ضریب بالایی در قبولی دارند .

    2. Avatar photo irantahsil گفت:

      سلام سینا جان جهت اطلاع از واحد های مهم انتخاب رشته کنکور ریاضی با مشاوران ما در تماس باشید

    3. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز برای انتخاب رشته کنکور ریاضی سال 1400 براساس رتبه شما در سهمیه منطقه و یا اگر ایثارگری دارید بررسی میشود نه براساس دروس موفق باشید

  8. Avatar photo مونا گفت:

    سلام وخسته نباشیدبه مشاوره ایران تحصیل برای انتخاب رشته کنکورریاضی چه درس هایی برای ریاضی درصدقبولی بیشتری دارند؟

    1. Avatar photo irantahsil گفت:

      سلام برای انتخاب رشته کنکور ریاضی درس های ریاضی و فیزیک ضریب بالایی در قبولی دارد البته برای انتخاب رشته صحیح و دقیق باید با مشاوران مرکز ایران تحصیل در ارتباط باشید .

    2. Avatar photo irantahsil گفت:

      سلام ممنون مونا خانوم برای انتخاب رشته کنکور ریاضی و نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور ریاضی با مشاوران مرکز در تماس باشید واهنمایی کنند که چه دروسی درصد قبولی بیشتری دارد

  9. Avatar photo علی گفت:

    سلام به مجموعه کارکنان ایران تحصیل خسته نباشیدمن برای انتخاب رشته کنکورریاضی به چه مشاوره ای مراجعه کنم؟

    1. Avatar photo irantahsil گفت:

      سلام ممنون علی جان برای انتخاب رشته کنکور ریاضی و مشاوره صحیح انتخاب رشته کنکور با مشاوران مرکز ایران تحصیل در تماس باشید ک جهت مشاوره تلفنی می توانید از 8 صب تا 12 شب در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تلفنی کنکور سراسری

    مشاوره تلفنی کنکور 1403 + رتبه ها پشت خط هستن! | irantahsil

    مشاوره تلفنی کنکور سراسری یکی از راه‌های هموار کردن مسیر موفقیت در آزمون است. کنکور یکی از مهم ترین ارزیابی‌های هماهنگ شده و سرنوشت ساز می‌باشد که هر ساله داوطبان زیادی در آن ثبت نام می‌کنند. تمامی داوطلبانی که می‌خواهند...
  • شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

    تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ + رتبه قبولی و رشته محل ها

    شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد. مطابق اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور، کلیه داوطلبانی که در کنکور شرکت نموده اند و در هنگام اعلام نتایج نهایی کنکور موفق به پذیرش در انتخاب رشته کنکور نشده‌اند، می‌توانند با...
  • مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد

    مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد 1403 + اعتبار،شهریه و مزایا

    مقایسه دانشگاه پیام نور و آزاد از راه‌های مختلفی باید مورد بررسی قرار گیرد. هدف بسیاری از داوطلبان از مقایسه این لیست این است که آیا دانشگاه پیام نور خوبه یا آزاد؟ همچنین بسیاری از متقاضیانی که می‌خواهند در یکی...
  • دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

    دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ + لینک دانلود | ایران تحصیل

    دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نوبت اول و دوم سال 1403 منتشر شد. بر هیچکس پوشیده نیست که یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل کنکور سراسری به مرحله انتخاب رشته کنکور سراسری مربوط بوده و داوطلبان می‌بایست برای انجام انتخاب...
تماس با مشاور