+
۱

۱۰ توصیه برای مدیریت مشتریان کلیدی - مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری (اینجا کلیک کنید)

۱۰ توصیه برای مدیریت مشتریان کلیدی - مرکز دانش مدیریت ارتباط با مشتری

۲۰ درصد مشتریان، ۸۰ درصد ارزش را دارند، یعنی تعداد محدودی از مشتریان، بیشترین میزان خرید را از شما دارند. به اینها مشتریان کلیدی یا استراتژیک می گوییم. ممکن است فقط آن ها را با شاخصی مثل حجم خرید شناسایی کنیم. ممکن است در صنعت به دلیل برند، حجم تولید و یا فروش شاخص باشند. ممکن است از ما خرید بکنند یا نکنند. اگر خرید کنند، بخش عمده ای از مشکلات فروش ما حل می شود و اگر خرید نکنند یا فرصت مهمی را ازدست داده ایم یا رقبا موفق بوده اند.کار کردن با یکی از این مشتریان عمده ممکن است جایگزین ده ها مشتری کوچک شود و بسیاری از دردسرهای مشتریان کوچک را نداشته باشد.

 

رای دهندگان

دیدگاهتان را بنویسید